אירועים ופעילויות

מסיבת חנוכה 2019

הצטרפו אלינו ותזכו להיות
חלק מה"נותנים" ...

חדשות בארגון

ממשיכים את הפעילות במקביל למוסדות הלימוד 19/04/2020 לאור ההנחיות החדשות של משרד הבריאות על חידוש מסגרת הלימוד של החנ"מ, נערכנו בעמותה להמשך הפעלת המועדוניות לילדים המיוחדים שאינם יכולים להגיע למוסדות הלימוד שלהם.

מועדוניות החרום של 'נותנים' ממשיכים את פעילותם גם במקביל למוסדות הלימוד בכדי לתת את המענה המקסימלי לילדים המיוחדים המתגוררים במודיעין עילית בשיתוף פעולה מלא עם מחלקת הרווחה בעיריית מודיעין עילית.

מטרתנו בהקמת מקום שכזה היא ליצור מבנה בו יהיה מקום לילד המיוחד בכל שעה משעות היממה. כך שמשפחות הילדים יודעות שבכל רגע בו יש קושי עם הילד והן מעוניינות במעט שקט והפוגה- 'בית נותנים' קיים בדיוק למטרה זו- לקחת את הילד למס' שעות או אפילו למהלך היום ולתת למשפחה את ההפוגה והמנוחה הכל כך נצרכות. בנוסף, במקום ייבנו בעז"ה חדרי לינה ומטבח מרווח ומאובזר, ע"מ שיערך במתחם שבתות נופשון לקבוצות של ילדים מיוחדים על בסיס קבוע, בכדי שההורים יוכלו ליהנות משבת שלימה שקטה ורגועה. כמו"כ אנו מתעתדים להקים במקום אולם להרצאות וימי עיון, בו תתקיימנה הרצאות, סדנאות וקבוצות תמיכה להורי הילדים המוגבלים, בכדי להעניק להם ידע, כוחות וכלים להתמודדותם המורכבת.

מועדוניות חרום בתקופת משבר הקורונה 2020 ממשיכים בכל הכוח לדאוג לילדים המיוחדים של מודיעין עילית: מאז תחילתו של משבר הקורונה, בלטה בעיית החינוך המיוחד וההשפעה השלילית שעלולה להיות על הילדים בעקבות היעדר הרציפות הלימודית והקושי שיש להורים בצורך לדאוג לילדים המיוחדים ביחד עם שאר הילדים בבית

המיזם הראשון שיצא לדרך וצבר הדים רבים היה 'אמץ ילד'. במסגרתו משפחות בעיר מודיעין עילית התנדבו לאמץ לזמן מסוים ביום ילדים מיוחדים ולאפשר להורים שלהם זמן של שקט לטובת הילדים האחרים והשקעה בהתארגנות לחג הפסח. משפחות רבות הצטרפו למעגל הנתינה המקסים והתחברו לעשייה למען הילדים המיוחדים.

פרויקט נוסף שפעל בהתאם לאישור הרשויות הרלוונטיות היה מועדוניות החרום שהוקמו על ידי 'נותנים' בשיתוף פעולה עם עיריית מודיעין עילית. המועדוניות הופעלו על ידי מתנדבי הארגון שהוכשרו לכך. הילדים שהו מספר שעות ביום במועדוניות וזכו גם לרצף טיפולי וחינוכי שניתן להם בשעות שבהם שהו במועדונית לצד העזרה שהייתה להורים בנטל הגדול שנפל עליהם בעיצומו של משבר הקורונה.

בנוסף המשיכו ב'נותנים' להפעיל את הפרויקט המיוחד שלהם שפועל לאורך כל השנה ונותן מענה להורים בימי שישי וערבי חגים במסגרת הפעלה לילדים מיוחדים באמצעות מתנדבות שפעילות לאורך השנה עם הילדים המיוחדים. המסגרת נותנת מענה גם לימים שבהם לא מתקיימים לימודים במערכת החינוך המיוחד כמו ל"ג בעומר וכדומה. במועדים אלו מפיקים ב'נותנים' הפעלות מיוחדות לילדים כמו פארקים וכדומה. השנה לאור הנסיבות החריגות ובעקבות משבר הקורונה, פעלו המסגרות בהתאם להנחיות משרד הבריאות. ב'נותנים' מדגישים כי גם בחג הפסח הפעילו של הפרויקטים השונים של העמותה במודיעין עילית. בעמותה מודים לראש עיריית מודיעין עילית הרב גוטרמן שלא חוסך באמצעים ומשאבים בעזרה וסיוע על מנת שכלל הפרויקטים לטובת הילדים המיוחדים, יפעלו באופן יוצא מן הכלל.
סגירת תפריט
דילוג לתוכן